Mé další texty a komentáře najdete na Blogu iDNES.cz
Mé další texty a komentáře najdete na Blogu iDNES.cz

Jihočeské víkendy: část turistické sezóny zachráněna

Podpora domácího cestovního ruchu nemusí stát obrovské peníze. Nevšední tipy na výlet jako pozvánka pro všechny turisty a návštěvníky. Snaha zaměřit se na ty méně komerčně zajímavé krásy a přispět k tomu, aby se turistický ruch trochu rozptýlil.

Sbírají informace o výletních místech, natáčejí je z výšky pomocí dronu a připravují videa na velmi profesionální úrovni. Dodnes připravili více než třicet dílů s tipy na výlet. Na to, co stálo u zrodu projektu, jak si vede a kdo se za ním skrývá, jsme se zeptali Dalibora Uhlíře, hlavy celého dění.

Koncept turistického projektu “Jihočeské víkendy” působí velmi profesionálně. Co stálo u jeho zrodu a jaké si klade cíle?

Jižní Čechy miluji a všechna jejich zákoutí jsem sjezdil opravdu poctivě. O to víc mě mrzí, jak situace s uzavřením turistického ruchu na jaře 2020 zamíchala kartami. V tomto směru chceme alespoň touto měrou pomoci turistickému ruchu na jihu naší země a vrátit tuzemské dovolené ztracenou atraktivitu.

Vysoká úroveň zpracování jednotlivých dílů budí zvědavost, co stojí v pozadí. Prozradíte nám, na kolik vyjde tvorba jednoho dílu a jaký štáb ho připravuje?

Vše děláme nízkonákladově. Nemáme žádné sponzory ani dotace. Hlavním motivem je skutečně pouze to, že nás to všechny baví. Odměnou je nám přízeň našich fanoušků, jejich spokojenost a pochvalné komentáře. Výroba jednoho dílu obvykle zaměstná dva až čtyři lidi. Hlavním aktérem bývám já a můj syn Petr, student ČVUT. Ten hodně točí, stříhá a k tomu se ještě stará o sociální sítě.

Čím jsou videa s tipy na výlet výjimečná?

Zakládáme si na dronových a kvalitních záběrech. Ty nám umožní představit lokalitu v celé její kráse.

Jižní Čechy jsou hojně navštěvovanou destinací. Není tu už teď příliš mnoho turistů?

Ano, ta velmi známá místa opravdu nemají o návštěvníky nouzi. Nicméně s omezeními, kterým musíme čelit, turistický ruch utichl i tam. Ani my jsme tato místa, jakými je Český Krumlov, Hluboká nad Vltavou nebo Červená Lhota, nemohli samozřejmě vynechat. Nicméně primárně se snažíme zaměřovat na ty méně komerčně zajímavé krásy našeho kraje. Snad to přispěje k tomu, aby se turistický ruch trochu rozptýlil.

Jak velkou máte sledovanost? Přicházejí vám nějaké nabídky na spolupráci?

Úžasnou odezvu dostáváme zejména od Jihočechů, kteří poznávají místa, kde to znají, kde žijí a kam rádi jezdí. Projekt navíc sdílíme pomocí několika desítek skupin na sociálních sítích, které se zabývají turistikou, toulkami, hrady, zámky aj. Díky této síti propojení mívají naše příspěvky dosah až několik desítek tisíc diváků. Těší nás také každá zpráva od fanoušků, kteří nám posílají své tipy, náměty či scénáře na další díly. V zásobě máme i díky tomu aktuálně podklady pro asi 10 nezpracovaných dílů. Také nás oslovily již i některé televize.

Za necelý rok jste stihli připravit obdivuhodných více než 30 dílů. Chystáte nějakou změnu, nebo se budete držet stále stejného konceptu?

Ano, máme v rukávu několik překvapení a plánů na zlepšení prezentace. Mnohé přitom vycházejí přímo z přání diváků. Chtěli jsme se na ně vrhnout už na podzim, ale současná situace nám vše spíše zkomplikovala. Plánujeme se navíc pustit do psaní blogu ke každému natočenému dílu, v těchto dnech spouštíme nové, moderní webové stránky a připravujeme další vylepšení a rozsáhlejší propagaci. V neposlední řadě také chceme ve větší míře zapojit místní lidi, kteří mají s daným místem spjatý svůj život. Očekáváme, že se tak dostaneme k netradičním a zajímavým informacím, které budeme moci předat dál.

Mohou se diváci nějak zapojit do přípravy videí?

Rozhodně. Rád bych tímto poděkoval všem, kteří již nějaký námět na natáčení poslali. Zároveň bych rád vyzval všechny, aby nám i nadále neváhali zasílat své tipy na zajímavá místa, která mají rádi. Určitě je s týmem Jihočeských víkendů brzy navštívíme.

www.jihoceskevikendy.cz

www.facebook.com/jihoceskevikendy

www.instagram.com/jihoceske.vikendy